מים מוגזים מכניסים "Fizz" לשוק המשקאות באמריקה

מים מוגזים, רגילים ובטעמים, זוכים להצלחה מסחרית גדולה באמריקה על רקע הירידה המתמשכת בשוק המשקאות הקלים. מומחי שיווק אומרים: הצרכן מצא תחליף בריא למשקאות קלים

יום מרץ אביבי, לאחר חורף קר. השלג עדיין נערם בצידי הרחובות אבל שמש זהירה כבר מבצבצת בין גורדי השחקים של ניו יורק. בהפסקת הצהריים תושבי העיר העסוקים יורדים מהמשרדים להתחרדן קלות בבריאנט פארק, פיסת דשא קסומה הנטועה מאחורי הספרייה המרכזית המפורסמת בעיר. זאת הזדמנות לסנדוויץ' מהיר ולמשקה, וזאת גם הזדמנות להתחקות אחרי המגמות האחרונות בצריכה. אז מה ניו יורקרים שותים היום?

התשובה אולי תפתיע אתכם. הם שותים קפה (כמובן!), אבל זה לא חדש. מה שכן חדש, היא הפופולריות של סודה (שנקראת גם מים מוגזים או תוססים). על שולחנות המתכת הירוקים העגולים שהעירייה פיזרה בפארק תוכלו לראות בקבוקים שקופים עם תוויות אטרקטיביות ופחיות צבעוניות שמכילים החל ממים מוגזים ״רגילים״ ועד לשורה של טעמים, מהליים הסולידי, לפסיפלורה, פירות היער והקוקוס האקזוטיים.

הסודה של היום היא לא הסודה של פעם: משקה מתוחכם, בריא, אפנתי, וכאמור, פופולרי. הנתונים תומכים באותה התרשמות אנקדוטלית. לפי חברת Zenith, בשנת 2015 רשם שוק המים המוגזים בארה"ב מכירות של כ-3.1 $ מיליארד, מתוכם 1.93 $ מיליארד למים מוגזים רגילים, ו-1.2 $ מיליארד למים מוגזים בטעמים. עד 2021 צפוי השוק להכפיל את עצמו, כאשר מים מוגזים רגילים יצמחו לכדי 3.04 $ מיליארד, ומים מוגזים בטעמים יצמחו לכדי 3 $ מיליארד.

רוצים להישאר מעודכנים במבצעים עתידיים של מים מוגזים? >>

גם בשווקים מפותחים אחרים כמו אוסטרליה, יפן ובריטניה ניכרת מגמה דומה, עם צמיחה בשוק המים המוגזים.

איך להסביר את ההצלחה? קודם כל, בריאות: שוק המשקאות המוגזים באמריקה נמצא בירידה כבר יותר מעשר שנים. לפי נתוני חברת Nielsen, בין 2013 ל-2016 חווה שוק המשקאות הקלים המוגזים בארה"ב ירידה של 1%, בעיקר בשל הירידה בצריכת משקאות דיאטטיים (שירדו ב-5% ב-4 השנים הללו). אם בעבר משקאות הדיאט נתפסו כתחליף בריא יחסית למשקאות המלאים בסוכר ורוויי הקלוריות, הרי שהתדמית הזאת כבר לא מספקת את הצרכן המתוחכם שמודע לבריאותו. הצרכנים מחפשים מוצרים שמסמנים "חזרה לטבע", עם מינימום עיבוד: 29% מהצרכנים בסקר הבריאות הגלובלי של Nielsen ב-2015 אמרו כי "טבעיות" היא פקטור משמעותי מבחינתם בבחירת מוצרי מזון ומשקאות, ו-40% אמרו כי חשוב להם מאוד לצרוך מוצרים ללא תוספות מלאכותיות. בארה"ב, כמעט שליש מהצרכנים ציינו כי חשוב להם מאוד לצרוך מוצרים דלים בסוכר. הסודה נהנית מ"תווית נקיה" – משקה טבעי, שקוף במלוא מובן המילה.

יש הטוענים כי הבועות במשקה מסייעות לתחושת שובע, לעיכול טוב יותר ואף לחיזוק השיניים – מה שבטוח הוא, שהבועות החזקות מעצימות את חויית השתיה ומונעות את תחושת השעמום משתיית המים, ולמי שמחפש מגוון, תמציות הטעם מאפשרות ליהנות מגיוון ללא תוספת של קלוריות, סוכר או תוספות מלאכותיות, ובכך מעודדות צריכה גבוהה יותר של מים.

ומה בישראל? הצרכנים כבר מדווחים כי הם מעוניינים להפחית את צריכת הסוכר שלהם ממשקאות, בלי לצרוך ממתיקים מלאכותיים או משקאות דיאט. סודה, שמאפשרת ליהנות מתחושה מענגת של בועות, וממגוון טעמים ללא תוספות מלאכותיות, היא הפיתרון המושלם עבור צרכנים אלה.

 

עורך תחום האוכל

הוסף תגובה