היא לא איטית, היא טרנדית

היא לא איטית, היא טרנדית / ניר קיפניס

בישול איטי הוא לא רק טרנד חברתי-קולינארי, אלא גם סימן היכר של אחד ממוצרי הבירה המרתקים של השנה: "גולדסטאר Slow Brew"
, הבירה שמסמלת את מהפכת הבוטיק שעברה על המותג הפופולארי בישראל

בעשור האחרון התבססה במקומותינו בירת-הבוטיק: זה החל עם כמה "משוגעים לדבר" שהחלו לבשל בירה בבתים וצמח למבשלות-בוטיק נחמדות, רובן לא מסחריות אלא כאלה שהפיצו את תוצרתן בין מכרים וקרובי משפחה. עם השנים, התפתחו חלקן והיו למפעלים קטנים שתוצרתם מגיעה גם אל מדפי הסופרמרקטים וחנויות המשקאות, רק שקצת כמו "מהפכת הבוטיק" בעולם היין, מה שתואר עד עכשיו הוא רק קצה הקרחון, כי ממש כמו שבעולם היין, המהפכה אינה מתבטאת ביקב-בוטיק שמייצר כמה אלפי בקבוקים בשנה, אלא בהשפעתו על סדרות מיוחדות שיצאו מהיקבים הגדולים שהבינו שבעולם בו הצרכנים מחפשים קודם כל סיפור טוב – ורואים בו חלק בלתי-נפרד מהתוצר הסופי, כדאי להשתנות מבפנים.

החגים מגיעים ויש לכם הזדמנות לזכות בהמון גולדסטאר! לחץ כאן >>

נתח השוק של הבירות המכונות
נתח השוק של הבירות המכונות "קראפט" בשוק האמריקני, חצה כבר את רף ה-10%. בישראל המספרים נמוכים משמעותית, אבל כבר אמרנו: לא נתח השוק של המבשלות הקטנטנות הוא שקובע את מידת הצלחת המהפכה שחוללו בענף הבירה, אלא השינויים שאנו רואים בהשראתן דווקא בקרב המבשלות הגדולות.

הסיפור של גולדסאטר
בתוך התהליך המרתק הזה, הסיפור של גולדסאטר "Slow Brew" הוא יוצא-דופן: למותג הבירה הוותיק, האהוד והנמכר ביותר בישראל יש היסטוריה קרובה של אימוץ חידושים: הן רק לפני מספר שנים השיקו תחת השם "גולדסטאר Unfiltered " את בירת הקראפט הישראלית הראשונה בייצור המוני. יחד עם זאת, ההימור על ה"Slow Brew" (שלמרבה המזל נחל הצלחה מיומו הראשון – וממש בימים אלה עומד לצאת אל מדפי הסופרמרקטים וחנויות המשקאות בגרסת הבקבוק בנפח 500 מ"ל "חוזר") היה גדול בהרבה והושפע לא רק מהביקוש בקרב הצרכנים למוצרים מיוחדים, אלא גם מטרנד קולינארי אחר שבשנים האחרונות צמח מתופעת-שוליים לבון-טון של תעשיית המזון והמסעדנות: מ"סלואו-פוד" ועד "סלואו-קוקינג".

אימוץ של מרכיבים חדשים
כדי להבין את גודל ההימור, בואו ונתעכב עוד מעט במחלקת הבירה: החלטה על אימוץ של מרכיבים חדשים כמו סוג הלתת, השמרים, או אפילו תהליכי ייצור מיוחדים, אינה החלטה של מה בכך: בעוד אצל מבשל הבירה הביתית אפשר לקיים תהליך של "ניסוי וטעייה", הרי שכאשר מדובר במבשלה מסחרית גדולה שמייצרת כמויות אדירות של בירה ומתחזקת באופן שוטף מותג פופולארי, כל טעות שאצל המבשל הביתי הייתה מסתכמת בכמה שעות אבודות וכמה מאות שקלים, הופכת ל"ריסק" של מיליונים (…). גם כך, ההשקעה בבירה החדשה אינה מובנת מאליה: תהליך הייצור של הגולדסטאר Slowbrew הוא כפול באורכו וכולל שלבים נוספים שאינם קיימים בתהליך הייצור של הגולדסטאר הרגילה, כלומר: למרות שמדובר במותג 'גולדסטאר', לא צריך למהר ולהשוות אותה ל'גולדסטאר' המוכרת, כיוון שכאן (ולא רק בגלל מרכיב הזמן) מדובר בתהליך בישול שונה בתכלית: כמות הלתת הדרושה להפקה של בירה בחוזק שכזה היא כמעט כפולה. גם ההשריה של הלתת הנה ארוכה משמעותית בכדי למצות ממנה את הסוכר באופן שיאפשר הגעה ל-10% אלכוהול ויבנה את גוף הבירה כך שיהיה עשיר ורב טעמים. גם תהליך התסיסה שונה ומורכב הרבה יותר – כלומר, שמה של הבירה הזאת Slowbrew הוא יאה לה בהחלט, שכן לא רק הלתת, אלא גם הזמן הנדרש כדי לייצר אותה הוא כפול מזה של הבירה ה"רגילה".

רוצים לזכות במארז ענק של שישיות גולדסטאר? לחץ כאן >>

"סלואו-פוד", אנטיתזה לייצור המוני ומהיר
מגמת ה"סלואו-פוד", אנטיתזה לייצור המוני ומהיר, כוללת רבדים פילוסופיים שתקצר כאן היריעה מכדי לפרטם, בגדול לא נטעה בהרבה אם נניח שמדובר בתגובת-נגד למזון המהיר והמתועש. הצרכנים דורשים מזון מושקע יותר עם כמה שפחות מרכיבים כמו חומרים משמרים, צבע מאכל ועוד. בתחום המסעדנות אפשר לראות ביטוי למגמה הזאת במנות מושקעות יותר שמיוצרות מחומרי גלם איכותיים ובתהליך בישול מוקפד, כך שהסועד יודע שלא מדובר במוצר שיצא מהמקפיא, חומם במיקרוגל והוגש לו בחיפזון…

הנכונות של יצרן גדול כ"טמפו" למתוח את קו המוצרים שלו כך שיכיל גם מוצר מורכב ומושקע כ"גולדסטאר Slow Brew" מתכתבת בפירוש עם המגמה הזאת ומראה שגם המבשלה הגדולה בישראל מסוגלת ליישם שינויים חברתיים-קולינאריים שהיא מזהה בקרב לקוחותיה.

בירה איכותית שמשקפת את רחשי לב הצרכנים
ואחרי כל ההקדמה הארוכה הזאת, ניגש לטעום את גרסת הבקבוק 500 מ"ל של ה"Slow Brew": ובכן, היא עוצמתית ומורכבת, טעמה מאוזן והמתקתקות שנלווית לרוב לבירות חזקות, מורגשת בה באופן מרומז שאינו מסגיר את חוזקה האלכוהולי. גם הגיזוז מתון יחסית והופך את ה"Slow Brew" לנגישה ונעימה לשתייה. הנה לנו גם בירה איכותית, גם כזו שמשקפת את רחשי לב הצרכנים, ובעיקר יש כאן סימן מעודד: אם מהפכת ה"קראפט" הגיעה עד לאחד מפסי-הייצור העמוסים בישראל, סימן שהיא היתה הרבה יותר מטרנד חולף.

רוצים לזכות במארז ענק של שישיות גולדסטאר, slowbrew ו-Unfiltered? מלאו את הפרטים וספרו לנו על משהו שלעולם לא עשיתם, תרשו לעצמכם להיות יצירתיים 🙂

אני מאשר את תנאי האתר והתקנון

ניר קיפניס

הוסף תגובה

נגישות
עגלת הקניות שלך
0